Khamis, 10 Mac 2011

Kerja Permulaan

Hari ini 10-03-2011 Khamis, kerja-kerja memotong semua wayar elektrik dilakukan oleh kontraktor. Ah Chai sudah telepon aku kelmarin, yang dia akan datang esok (hari ini) untuk kerja-kerja potong wayar elektrik.

Kipas siling dibuka dan diletakkan di atas lantai. Semua wayar dipotong begitu sahaja. Wayar dipotong kerana siling dan bumbung akan dibuka, dijangkakan esok hari.

Walaupun masih ada lagi barang-barang aku yang belum diangkut keluar. Kerja-kerja ini terpaksa dilakukan juga. Kalau tidak, sampai bila pun kerja renovasi rumahku tidak dapat dilakukan.

Ada dua pekerja bangla dan 2 cina elektrik. 2 cina elektrik ini dengan lajunya memotong wayar-wayar elektrik. Memanglah kerja potong lebih mudah dari kerja pasang. 2 bangla ini pulak akan buat kerja bukak siling dan bumbung.

Yang aku hot pula bila aku tengok wayar speaker yang terlekat di dinding bilik kesayangan aku pun dia potong. Takdak akai kot! Tak apalah. Apa nak buat, aku kena sambung balik wayar itulah.

Tapi hari ini aku kena pergi SMKA Sik, ada mesyuarat PIBG dan ambil 2 anakku yang belajar di sana. Jam 10.20 aku pun berangkat ke SIK.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan